Inca Trail en andere treks

INCA TRAIL 3 NACHTEN / 4 DAGEN

Vertrek dagelijks, maar niet in de maand februariDe peruaanse overheid heeft een limiet gesteld aan het aantal mensen dat dagelijks kan beginnen aan de inca trail. Daarom is het uiterst belangrijk om zo vroeg mogelijk te boeken. Om teleurstellingen te voorkomen raden we aan minstens drie maanden van te voren te boeken voor de maanden Juli, Augustus en September.

DAG 1: We vertrekken vanuit Cuzco om 06.30 uur en rijden naar Urubamba van waar we langs de oever van de rivier met dezelfde naam zullen rijden tot aan Chilca (km 82). Hier begint de trek. We zijn nu in gezelschap van een professionele Engels sprekende gids, een kok en verschillende dragers.

Na ongeveer 6 of 7 uur van hoofdzakelijk naar boven lopen komen we aan in het gehucht Huayllabamba waar we de eerste nacht zullen doorbrengen.

DAG 2: Vandaag lopen we ongeveer 8 uur. Het is een klim naar “the dead woman´s pass” op 4200meter boven zee niveau, maar dan dalen we af naar de Pacumayo vallei. Hier op ongeveer 3600 meter boven zeeniveau brengen we de tweede nacht door en hebben we prachtige uitzichten over besneeuwde bergtoppen.

DAG 3: Op deze dag lopen we ongeveer 8 a 9 uur naar de ruïnes van Winaywana. Onderweg komen we verschillende kleinere Inca ruïnes tegen zoals Sayacmarka en Phuyupatamarka. Deze laatste nacht brengen we door in Winaywayna. Dit is de laatste officiele kampeerplaats voordat je Machu Picchu bereikt.

Machu Picchu is slechts twee uur hier vandaan verwijderd.

DAG 4:  Een vroege start om te lopen naar Intipunku ook bekend als de Sungate. Van af hier krijgen we de eerste uitzichten over Machu Picchu. Na hier wat tijd door gebracht te hebben dalen we uiteindelijk af naar de ruïnes van Machu Picchu. In Machu Picchu hebben we een tour van ongeveer 2 uur.

De Expedition trein  neemt ons terug naar Cuzco waar we ongeveer om 20.00 uur aankomen.

INCA TRAIL KM 104: 1 nacht / 2 dagen

DAG 1: Rondom 06.30  uur wordt je opgehaald van je hotel in Cuzco om de  Expedition trein naar kilometer 104 te nemen waar we ongeveer om 10.00 uur aankomen. Van hier is 3 a 4 uur steil naar boven lopen naar Winaywayna. We nuttigen ons lunch pakket nabij de ruïnes van Winaywayna.. Na lunch is het nog twee uur lopen oven de originele Inca Trail naar Machu Picchu. We nemen de bus van de ruïnes naar beneden naar het dorpje Aguas Calientes waar we de nacht door brengen in een hotel van je keuze.

DAG 2:  We nemen een vroege bus om terug te keren naar de ruïnes van Machu Picchu voor een rondleiding van ongeveer 2 uur. De rest van de dag breng je door in de ruïnes om het allemaal nog eens rustig te bekijken of om die speciale foto te nemen. Aan het eind van de middag nemen we de Expedition trein terug naar Cuzco waar we rondom 20.00 uur aankomen.

Klik hier voor de andere treks